To Do List:

- Hanki ystäviä

-Laihduta & korjaa ruokavalio

-Hanki harrastus

-Opi pyytämään apua

-Lopeta stressaaminen

-Opi olemaan tyytyväinen itseesi

-Hommaa uusi ammatti / työpaikka

Mutta ihan ensin:

-Kasva aikuiseksi

Siinä olisi vähän pidemmäksi aikaa tekemistä, mutta tärkeimpänä näen tuon kasva aikuiseksi. Olen jo "aikuinen", mutta minulla on henkisiä ongelmia (hah), joita voisi olla teini-ikäisellä. Ja ne ongelmat vaikuttaa muihin listalla oleviin asioihin niin tästä lähdetään liikenteeseen. 

Ensimmäinen ongelma on se, että en osaa olla nolo enkä halua puhua heikkouksistani, joten tässä tulee muutamia:

En pysy päätöksissäni. Esim. olen lopettanut tupakoinnin monesti ja yhtä monesti olen aloittanut uudestaan. (Tällä hetkellä olen lopettanut taas ja ehkä nyt pysyn tässä päätöksessä?!?)  

En kehtaa lähteä lenkille, koska yksin lenkkeily on jostain syystä mielestäni noloa (en tajua itsekään tätä), kaikki näkee huonon kuntoni sekä on kauhean noloa huohottaa! Ja silti lähes joka päivä mietin kuinka mukavaa olisi lähteä lenkille. Tämä kyllä pätee kaikkiin harrastuksiin.. 

Uimahalliin en kehtaa mennä, koska kaikki näkee siellä ettei kroppani ole täydellinen. Laihdutan kaksi viikkoa ja kun tuloksia ei näy niin en jaksakkaan laihduttaa.

Ja ravintolassa, leffassa, baarissa, juhlissa yms. minusta tuntuu, etten ole tarpeeksi "hieno" kyseiseen paikkaan ja etten osaa käyttäytyä vaikka ikinä ei ole mitään ongelmia ollutkaan. 

Lyhyesti siis itsevarmuus on hukassa, kun minun on vaikea olla oma itseni muiden ihmisten (paitsi aviomieheni) seurassa. Eli siis minun ongelmat ovat todella pieniä, mutta kaikki liittyy toisiinsa jollain tavalla.

Eli harrastus auttaisi laihduttamaan ja olisin tyytyväisempi ulkonäkööni ja itsevarmuuteni kasvaisi sitä kautta, mutta koska minusta on noloa alkaa harrastamaan yksin niin pitäisi saada ystävä mukaan, mutta en tosiaan kehtaisi näyttää huonoa kuntoani tälle ystävälle. Ja pitäisi tosiaan saada ystäviä. Olen kotiäiti ja vietän kaiken aikani perheeni seurassa eikä vielä ainakaan kukaan potentiaalinen ystävä ole löytänyt minua täältä kotona.

Mistä sitten aloittaisin?!?