Nukkuminen on ollut minulle tärkeää jo pienestä pitäen. Yläasteikään asti menin jopa uutenavuotena reilusti ennen puoltayötä nukkumaan ja yökyläillessä nukahdin aina liian aikaseen ja minua vähän kiusattiin siitä. Aikuisenakaan en ole yhtään sen "yövirkumpi" ja kun perheessä on pieniä lapsia niin en todellakaan ole parhaimmillani. Normaalisti nukun 8-9h yössä ja tuntuu ettei sekään ole riittävästi. Tällä hetkellä nukkumisen ajatteleminenkin ahdistaa vaikka normaalisti missään muualla en olekkaan onnellisempi kuin väsyneenä omassa sängyssä odottamassa unta. 

Perheen kuopus on 4kk ja normaaleista vauvoista poiketen hän heräsi 1-2 kertaa yössä kolmen kuukauden ikään saakka. Nyt muutaman viikon hän on päättänyt herätä jopa viisi kertaa yössä ja minä olen kuin zombie, pahantuulinen zombie. 

Katkonaisten öiden lisäksi minulla on levottomat jalat -oireyhtymä (http://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/tk.koti?p_artikkeli=jal00148) , joka vaivaa joka ilta ja paljon. Mieheni <3 hieroo jalkojani, että saan nukahdettua, mutta nukahtamiseen menee yleensä todella kauan.

En tiedä johtuuko katkonaisista öistä vai mistä kun olen alkanut näkemään todella paljon painajaisia sekä ahdistavia ja outoja unia. Unissa yleensä mieheni sikailee. Pettää, haukkuu, lyö yms. vaikka ikinä ei ole, eikä tule tekemään näistä mitään. Olen myös nähnyt perheeni ja ystävieni "hylkäävän" minut. Viime yönä näin unta, että vanha koulukaveri tuli kertomaan minulle, että käy lukemassa blogisi kommentteja, ne on hauskoja. Unessani en edes tiennyt perustaneeni blogia ja kun vihdoinkin pääsin lukemaan kommentteja niin siellä haukuttiin minua todella paljon. Parasta unessa oli blogipostaukseni sisältö: Paljastin siinä, etten osaa ajaa pyörällä. :--D Kiitos alitajunta! 

Ja tiedoksenne: Osaan ajaa pyörällä, älkää haukkuko :D