Mies nappasi lapset mukaansa ja lähti pihalle niiden kanssa. Itse en pääse ylös sängystä. Taas näitä aamuja. Eilen tuli mässyteltyä. Iltapalaksi Bic Mac -ateria plussana, kaksi Snickersiä, siideri sekä esikoisen karkit. Ei oikein tämä laihdutus - parempi itsetunto yms. projekti näytä ottavan tuulta alleen. 

Mutta...

Olen päättänyt, että 20.10 aloitan kahden kuukauden "dieetin". Kiinnitän siis huomiota ruoan laatuun ja määrään. Aion käydä lenkillä sekä jumppailla täällä kotona. Minusta tuntuu kyllä jo nyt, että en pysty siihen. Mutta minulla on vielä muutama päivä aikaa psyykata itseäni. Tosiaan olen mässäilyni oikeuttanut alkavalla dieetillä ja suunnittelin, että jos vedän ähkyn kaikista herkuista niin ehkä en enää himoitse niitä. Masentava vaatekaapin sisältö kannustaa hurjasti, sillä olen päättänyt, että uusia vaatteita en osta ennenkuin olen ihannepainossani. En siis ole pariin vuoteen ostanut vaatteita itselleni ja kaikki kaapissa olevat ovat niiiin kulahtaneita tai tyylittömiä. Ehkäpä pysyn kaksi lyhyttä kuukautta päätöksessäni niin saan palkinnoksi paremman kunnon ja ulkonäön lisäksi vielä suurshoppailupäivän! Tässähän melkein innostuu jo nyt. 

Melkein siis innostuu.. Koska on nälkä ja ruoan lisäksi jääkaapissa on kokista. Mmmmm.. Kupillinen kahvia, juustopekonisämpylää ja kokista.